Friday, July 15, 2011

Senyuman Dalam Kesakitan

Assalamualaikum..lme xbg salam rasenye dalam blog ni..hehe


Doa dan tawakal selapas berusaha adalah cara untuk kte sentiasa mengingati Allah ats ape yg terjadi kpd dr manusia. Bukak tb ada tazkirah jumaat..Bila di hayati mmg kene tepat pada masanye atas perbincangan ustaz tersebut untuk diriku. Sabar adalah kunci untuk pemulihan sesuatu perkara atau masalah yg melanda kite.


kesakitan yg dialami mungkin disebabkan Tuhan ingin mengampuni umatNya itu atau bg golongan beriman untuk meningkatkan darjatnya lg atau memperoleh pahala.. Kita sbg hamba Allah mmg ptt bersedia m'hadapi ujian dr Nya. Mcm ni la senang cte..bile kte drve kt highway tetbe ada tol. then kte tao yg kene keluarkan smart tag ke duit ke nk byr tol. Sbb itu sudah mmg ditentukan ada tol. Mcm kte jugk perlulah bersedia m'hadapi kesakitan dan ujian kerana mmg itu adalah sunnatullah.


 Apabila kita memperkatakan sunnatullah iaitu satu sistem dan peraturan yang ditentukan oleh Allah Taala buat manusia di dunia ini, ia tidak akan berubah dan tidak ada siapa yang boleh merubahnya sejak Allah Taala wujudkannya hinggalah sampai bila-bila.


SENYUMlah pengubat sakit..boleh membuatkan org di sekeliling gembira. Kemaafan perlu dipinta sebelum terlambat ;)

No comments:

Post a Comment